Doar 3 din 10 români beau 2 litri de apă pe zi. Află care sunt beneficiile hidratării

26 ianuarie 2022
0 Comentarii
Imagine articol CIPRA

Având în vedere că între 50 și 60% din greutatea corpului uman este reprezentantă de apă, organismul are nevoie de hidratare pentru a-și îndeplini funcțiile de bază în fiecare clipă. Iar beneficiile hidratării se manifestă pe foarte multe planuri.

Un consum optim de apă contribuie la reglarea temperaturii și a tensiunii arteriale, te ajută să ai o digestie bună, o greutate optimă, protejează articulațiile, ajută rinichii și îți oferă energie pentru a gândi limpede și a fi eficient.

De câtă apă ai nevoie

Recomandarea generală este aceea de a bea 2 litri de apă pe zi. Totuși, unele ghiduri arată că un consum optim ar însemna 3 litri de lichide sau mai mult, în funcție de greutatea ta. Practic, ar trebui să-ți asiguri 40 de ml de apă/kg corp/zi. Adică, dacă ai 50 de kilograme, ar trebui să consumi 2 litri de apă pe zi, în vreme ce, dacă ai 90 de kilograme, cantitatea ajunge la 3,6 litri. Necesarul crește dacă afară este caniculă sau dacă depui efort fizic intens.

În ciuda beneficiilor pe care apa le are asupra organismului, conform primului studiu CIPRA, puțini români își asigură un consum optim de apă.

  • 3 din 10 români obișnuiesc să bea cel puțin 2 litri de apă pe zi
  • 4 din 10 români beau între 1 litru și 2 litri
  • 2 din 10 beau aproximativ 1 litru
  • 1 din 1o români bea mai puțin de 1 litru de apă pe zi

Câteva trucuri

  • Se recomandă să bei 500 de ml de apă încă de la prima oră a dimineții. Dacă adaugi o lămâie stoarsă, îți asiguri și necesarul zilnic de vitamina C. 
  • Pe parcursul zilei, măsoară cantitatea de apă pe care o bei, folosind recipiente de 500 ml/1 litru sau pahare cu o anumită dimensiune, ca să te asiguri că acoperi necesarul zilnic.
  • Bea apă în mod constant pe parcursul zilei, cu înghițituri mici și nu aștepta să ți se facă foarte sete pentru a te hidrata.
  • În cazul în care îți este greu să bei apă simplă, poți adăuga în ea lămâie, frunze de mentă, scorțișoară, ghimbir sau poți bea ceaiuri neîndulcite.
  • Freshurile din legume și fructe sunt și ele o variantă bună de hidratare, însă nu trebuie să uiți de numărul de calorii pe care le conțin.
  • Apa minerală carbogazificată este la fel de benefică pentru organism precum apa plată. În plus, te poate ajuta la creșterea senzației de sațietate.

Știai că lipsa hidratării poate fi motivul pentru care suferi frecvent de dureri de cap și chiar migrene?

Beneficiile hidratării. Recomandarea specialistului

Oana Bulzan, medic și wellness coach, spune că necesarul zilnic de lichide poate fi asigurat nu doar consumând apă, ci ci alte băuturi/alimente hidratante.

„Apa este, fără îndoială, nutrientul cel mai important pentru organismului nostru. Conform OMS, avem nevoie de 2,7 l de apă pe zi pentru femei și 3,7 l pentru bărbați, volum în care sunt incluse și lichidele din alimente care, într-o dietă echilibrată, însumează cam 1 litru pe zi (supe, ciorbe, ceaiuri, fructe și legume crude). Contrar opiniei generale, și apa din cafea poate fi luată în considerare, însă nu și cea din băuturile alcoolice. Ne rămâne, așadar, să consumăm efectiv între 4-7 pahare de apă în cazul doamnelor și 6-11 pahare în cazul domnilor.“ 

Distribuie acest articol